Címkék

2017. október 8., vasárnap

Dragomán György: Máglya

Vannak olyan  könyvek, - A LEGJOBBAK- melyek után gyalogolnom kell  egy nagyot,  hogy visszatérjek a  valóságba. Sokat és kitartóan megyek, míg elcsendesedik , nyugvópontra  jut bennem  mindaz amiért érdemes  volt  belefogni és végigolvasni.

A Máglya ilyen   regény.
Az elején  vacilláltam egy kicsit, hogy  olvassam-e, nem -e?. No nem azért  mert  nehéz volt  eldöntenem, hogy jó lesz-e majd?  Egyáltalán nem! Az első  soraitól nagyon is  erősen hatott  rám. Épp ezért gondolkoztam rajta, hogy "belevágjak-e" komolyan, vagy csak mint a könyvesbolti nézegetésnél  jegyezzem meg, hogy ezt majd  egyszer  ......

Aztán egyszer  volt  két órám, amit mással épp nem nagyon tölthettem, mint olvasással, így eldőlt  a regény jövője  nálam. Onnantól nem  volt  visszafordulási lehetőség. Ami  nem baj, ellenkezőleg, kifejezetten szerencse, mert sokkal szegényebb lennék a könyv nyújtotta  élmény nélkül. Beszippantott, magával vitt minden  helyszínre , minden élethelyzetbe, mindegyik korba, amit az író  megalkotott  regényében.

Most, hogy  vége az időben, térben, lelkekben való  "utazásnak", azért egy nagy kérdés még maradt bennem. Hogyan lehet, hogy ez a fiatalember: az író, Dragomán  György ilyen hitelesen  tudja  megrajzolni  a fiatal majd  kamaszodó lányok, majd nővé váló, később nagymama korú női nemet? Nyilván nincs rá  más magyarázat, mint hogy kiemelkedően jó író. S milyen szerencse, hogy épp akkor élek amikor Ő , s elolvashatom.

Úgy olvastam végig a könyvet, hogy teljesen elfeledkeztem közben a címéről. Ha valaki megkérdezte volna  közben, mi a címe annak amit olvasok, valószínűleg nem  tudtam volna   rá a választ, csak az élményről tudtam volna  beszélni ami  épp ért.

Persze aztán kiderült a vége  felé,  de  ezzel még nem  ért véget a regény. Ami ez után következett az az igazán váratlan, felkavaró és felemelő is egyben.

Azóta is  be-be ugranak " képek" a könyvből váratlanul, és a legkülönbözőbb részeiről. Beégődött, mint az igazán jó könyvek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése