Címkék

2016. április 1., péntek

SZABÓ T ANNA KYOKO : SENKI MADARA

Csupán egy órányi terjedelmű kivonulás a jelenből, mindennapi életünkből, de az élmény mélyre ható, maradandó


Mesének is mondhatnám szerkezetét, fordulatait  tekintve, a befejezés azonban csöppet sem szokványos. Inkább egy  igazi  lélektani mű, mely bármelyikünkkel megesik vagy megeshet, vagy  épp mert nem vettük észre, hogy  ugyanabban a  cipőben járunk, mint Tátos a pásztorfiú, elvesszük a másik valódi énét, szabadságát, alkotó részét, vagy hagyjuk , hogy más tegye  velünk ugyanazt.
 
Szabó T Anna  verseit egyébként is szeretem. Majdnem  egyik verseskötetét   vettem ki  a könyvtárból -e  könyve  helyett- ( be  fogom  pótolni!), de a könyv külleme  annyira magával ragadott, hogy   Kyoto mellett döntöttem.
Választásaimban mindig is fontos volt a könyv borítója. Pro és kontra is. Vannak könyvek amiket kezembe sem veszek, mert annyira taszít a küllemük, Ez a könyv  viszont épp ellenkezőleg, vonzott magához. Letisztult, egyszerű, és mégis  titokzatos grafikájával. Bele sem olvastam, mint máskor szoktam, csak  éreztem, hogy ezt most  el kell olvasnom. S nem csalódtam. Nagy élmény volt első mondatától az utolsóig.
Szabó T Anna írásai egyébként is a magyar nyelv szépségét, csodálatát váltja újra és újra bennem. Egyszerű szavait úgy fűzi egymásba , hogy képes odavarázsolni ahol az Ő hősei szeplői élnek.. Látatja a tájat, és szereplőit egyforma  részletességgel. Mégsem terjengősek, olvashatatlanul kanyargósak. Tömörek és szépek, lényegre törőek, mintha csak verseket írni folytonosan .
A könyv illusztrátora Rofusz Kinga sejtelmes  rajzai egyrészt együtt élnek,  egységet alkotnak  a könyv  szövegével,, másrészt viszont ,egy  önálló kiállítás is , könyvalakban megjelenítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése